Obsługa okresowa układu klimatyzacji obejmuje szereg czynności, takich jak:

  • Sprawdzenie działania układu klimatyzacji przed wykonaniem serwisu – należy upewnić się w jakim stanie jest układ
  • Kontrola temperatury w kanałach nawiewu powietrza albo za pomocą termometru umieszczonego w kanale dolotowym albo za pomocą testera diagnostycznego.
  • Dezynfekcja parownika. Najmniej inwazyjna, a zarazem skuteczna jest metoda ultradźwiękowa. Ozonowanie jest również skuteczne, ale należy pamiętać, aby wnętrze pojazdu nie było wilgotne, np. po myciu.

 

  • Kontrola ciśnień w układzie, poprzez podłączenie stacji obsługi klimatyzacji. Możemy też posłużyć się testerem diagnostycznym aby poprzez ECU i złącze diagnostyczne pojazdu dokonać kontroli odczytu zapamiętanych usterek systemu, weryfikacji parametrów ciśnienia i temperatur w układzie. Zwykle znacząco ułatwia to czynności serwisowe, np. niesprawny serwomotor klapy nawiewu uniemożliwia prawidłową pracę klimatyzacji i nawet po jego wymianie konieczna jest adaptacja (przyuczenie) wartości początkowych, bez tego nowy serwomotor nie będzie działać prawidłowo.
  • Wymiana filtra kabinowego
  • Pełny serwis układu od strony hydraulicznej: odciągnięcie czynnika i ponowne napełnienie za pomocą stacji klimatyzacji.

 

Żródło motofocus.pl

http://motofocus.pl/technika/15375/klimatyzacja-samochodowa-jak-jest-zbudowana-inbspjak-dziala

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *